Den Stora Konspirationen

Notera: Bloggen fungerar både som bok och blogg. De första inläggen samlas under fliken "Bakgrund" (se ovan). Bloggens struktur förklaras i fliken med samma namn. Bästa sättet att få ett grepp om vad bloggen går ut på är att se föreläsningen från 2016-09-11 (se flik ovan).

tisdag 12 juni 2018

Föreläsning 16:e juni i Göteborg: Min väg till tro

Nu på lördag den 16:e juni ger jag en föreläsning som jag kallat "Min väg till tro".
Den uppmärksamme läsaren av den här bloggen har säkert märkt att det sanningssökande som började i och med händelserna i Fukushima i Japan slutade på ett för mig, och många runt omkring mig, rent häpnadsväckande sätt. När jag väl kommit till insikt vad gäller vilken makt som ligger bakom den konspiration jag studerade, visade det sig att Bibeln redan 2.600 år före detta berättat samma sak. Bibelns profetior är världshistoria avslöjad i förväg.

I ett föredrag på 1,5-2h berättar jag hela historien om hur jag kom till tro på Jesus Kristus.
Fokus ligger på att berätta om min kartläggning av konspirationen. Det blir en resa som utgör en spegelbild av allt det som dokumenterats i den här bloggen. Jag kommer att  berätta om de hypoteser jag ställt upp samt förklara varför jag dragit de slutsatser jag dragit, 

Det blir en komprimerad version av den föreläsning jag höll för snart 2 år sedan, med tillägg för vad jag studerat under perioden efter det.


Varmt välkomna!


När: Lördagen den 16 juni kl 14:00 
+ (ca 1,5 - 2h + frågestund
Plats: Adventkyrkan i Göteborg, Norra Allégatan 6, Järntorget
Fritt inträde


2 kommentarer:

  1. Tusen tack för denna blogg som jag följer sedan en tid tillbaka Må Gud välsigna dig!

    SvaraRadera
  2. Tack "kandia"! Detsamma. Trevligt att du hittat den här bloggen, att du uppskattar den och dessutom uttrycker det.

    SvaraRadera