Den Stora Konspirationen

Notera: Bloggen fungerar både som bok och blogg. De första inläggen samlas under fliken "Bakgrund" (se ovan). Bloggens struktur förklaras i fliken med samma namn. Bästa sättet att få ett grepp om vad bloggen går ut på är att se föreläsningen från 2016-09-11 (se flik ovan).

fredag 13 juli 2018

Inspelning och material från föreläsningen den 16/6

Nu finns inspelningen från föreläsningen, mitt vittnesbörd,  den 16/6 upplagd och tillgänglig via YouTube. Föreläsningen går under namnet "Min resa till tro". Här berättar jag om hur jag 2011 i samband med händelserna i Fukushima blev medveten om att världens media kunde kontrolleras med "en fingerknäppning". Jag gick därefter vidare på djupet för att försöka förstå vad som verkligen hände den elfte september 2001 i USA - terrorattentaten mot bl.a. World Trade Center. De händelserna satte igång ett sökande efter sanningen. Jag ville veta:

  • vem eller vilka är det som kan kontrollera makt, media och myndigheter på det sättet
  • vilket syfte ligger bakom
Sökandet efter sanningen ledde till att jag successivt ställde upp en hypotes för vad som såg ut att vara det riktiga spåret. Pusselbit efter pusselbit föll på plats. När jag väl fick de sista pusselbitarna utlagda, pusslet var löst och jag förstod vilken kraft det är som styr världen och vad syftet med detta är - insåg jag också att Bibeln beskrivit precis detta i sina profetior. Inte alls på något spekulativt sätt som kräver djupsinniga tolkningar. Nej, Bibeln talar om i klartext hur allting ska förstås. Bibeln tolkar sig själv

Insikten om att Bibelns profetior till 100% är sanning lämnade mig med bara en väg att gå - att söka Jesus Kristus. I augusti i fjol döpte jag mig i liten havsvik på en ö utanför Göteborg. Det är om den här resan som dagens föreläsning handlar om. Det är som sagt min resa till tro.


VIDEO: Den Stora Konspirationen - en uppdatering

Det tillhörande materialet med bl.a. powerpoint filen hittar du här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar