Den Stora Konspirationen

Notera: Bloggen fungerar både som bok och blogg. De första inläggen samlas under fliken "Bakgrund" (se ovan). Bloggens struktur förklaras i fliken med samma namn. Bästa sättet att få ett grepp om vad bloggen går ut på är att se föreläsningen från 2016-09-11 (se flik ovan).

lördag 21 september 2013

Inledning

   Det du precis börjat läsa och titta på kommer att förvåna dig. Du kommer med stor sannolikhet att ha svårt att tro på det jag berättar. Detta trots att mycket av materialet är baserat på dokumentärer, på väl underbyggda fakta. Sannolikt kommer du att betrakta mig som mer eller mindre galen. Åtminstone till en början. Men jag vill ändå be dig fortsätta. För om slutsatserna i den här skriften är korrekta så är just detta ett av de viktigaste dokument du någonsin tagit del av. Det kan jag med säkerhet lova dig.

   Historien handlar om vår nutid; det som händer runt omkring oss. Det som når oss dagligen i form av nyheter genom tidningar, TV och annan media. Dessa händelser har satts in i ett större, betydligt mer långsiktigt perspektiv. Vi kommer att titta på hur de hänger ihop, som trådar som i slutändan kan knytas ihop till en enhet; en helhet

    När jag själv gjorde detta hände något märkligt. Inte nog med att det ett tydligt samband klarnade. Det som också hände var att jag insåg att detta samband har förutspåtts redan tidigare. Inte bara av en källa utan av flera. Slutsatsen jag då drar är att om något så stort och fantastiskt kunnat förutspås så bör även fortsättningen  av den tid vi lever i följa samma mönster. Vad jag pratar om kommer att klarna i takt med att du läser vidare. Här hoppas jag på ditt tålamod.

   Historien kommer att berättas ur mitt eget perspektiv och följa den tidslinje jag själv följde till att nå den insikt jag här försöker beskriva. Jag själv har alltid haft ett intresse för nyheter. Inte ett ”nördigt” sådant men definitivt mer analytiskt riktat än gemene man. Jag vill känna mig övertygad om att jag både förstår det jag sätter mig in i och att jag drar korrekta slutsatser. Det jag beskriver i den här texten följer inte det senare. Jag kan inte vara säker på att de slutsatser jag drar är korrekta. Det vore förmätet att tro detta. Men slutsatserna är baserade på en så pass gedigen faktagrund att jag både vågar, och faktiskt ser mig tvungen till att skriva det jag gör.


   Men nog om detta nu innan det blir alltför kryptiskt. Dags att börja. Och vi börjar med händelserna i Fukushima, Japan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar