Den Stora Konspirationen

Notera: Bloggen fungerar både som bok och blogg. De första inläggen samlas under fliken "Bakgrund" (se ovan). Bloggens struktur förklaras i fliken med samma namn. Bästa sättet att få ett grepp om vad bloggen går ut på är att se föreläsningen från 2016-09-11 (se flik ovan).

torsdag 3 oktober 2013

Andra trappsteget - 11/9 2001 var ett s.k. "Inside job"

Det  finns mycket material tillgängligt på nätet, främst på YouTube, och det mesta  pekar tydligt i en och samma riktning (d.v.s. den amerikanska administrationen) men med två alternativ:
  1.  Den amerikanska administrationen kände till att attackerna skulle komma och lät dem inträffa
  2. Den amerikanska administrationen var själv delaktig i planerandet och genomförandet av attackerna

I det här skedet, och innan du läser vidare måste du ta dig tid att gå igenom ytterligare två dokumentärer som båda redogör för vad som är känt om händelserna den 11:e September 2001. Den här gången tas det hela ur ett vidare perspektiv. Hela händelseförloppet gås igenom och granskas i sömmarna. 

I den första dokumentären - en föreläsning - pulveriserar David Ray Griffin den officiella versionen. På punkt efter punkt skjuts den i sank med hårda fakta. David var en av de första som insåg att den officiella storyn var en lögn.



Den andra dokumentären är faktiskt en dokumentär och inte en föreläsning som de 2 tidigare. Den förstärker och bygger vidare på det som redovisas i Griffins föreläsning.

   Dessa båda dokumentärer, tillsammans med stora mängder annat material som jag gick igenom under en ganska lång tidsperiod, pekar tydligt i en och samma riktning; att den amerikanska administrationen var själv delaktig i planerandet och genomförandet av attackerna. Det är den slutsats jag själv dragit så här långt i mina efterforskningar. Jag befinner mig alltså på det andra trappsteget.

Jag låter dokumentärerna tala för sig själva och går inte in på ytterligare de detaljer som ledde mig till den slutsats jag dragit. Men jag hoppas att jag väckt ditt intresse att själv söka vidare och försöka hitta både ytterligare material men också övertygande motbevisning. Låt oss hoppas att den slutsats jag dragit är felaktig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar