Den Stora Konspirationen

Notera: Bloggen fungerar både som bok och blogg. De första inläggen samlas under fliken "Bakgrund" (se ovan). Bloggens struktur förklaras i fliken med samma namn. Bästa sättet att få ett grepp om vad bloggen går ut på är att se föreläsningen från 2016-09-11 (se flik ovan).

onsdag 4 februari 2015

Symboler of profetior: Ett Gott Nytt År – 2015?

En gång i tiden var The Economist min absoluta favorittidning. Jag var intresserad av nyheter på ett lite djupare plan. Jag ville förstå orsaker och samband till händelser i världen. The Economist med sina genomgripande analyser och historiska referenser och reflektioner passade perfekt för det behovet. Under många år prenumererade jag på tidningen och skaffade mig dessutom deras Årsbok / Krönika vid ett flertal tillfällen. 

Ett GottNytt År?
Efter Fukushima ändrades allt det. Händelserna i Japan 2011 gjorde mig medveten om att det vi kallar mainstream media, världen över, kontrolleras. Med en fingerknäppning kan hela mediakåren fås att vinkla nyheter på önskat sätt. Eller som i fallet Fukshima där vi fick en ”media black-out”. Någon stängde av rapporteringen – lade locket på. Det gäller alltså bara att det är rätt fingrar som knäpper.

Insikten om detta blev för min del starten på en 4 år lång studie av hur världen verkligen fungerar. Efter Fukushima riktade jag blickarna mot Terrorattentaten i USA den elfte september 2001. Det blev uppenbart för mig att dessa inte utfördes av islamistiska terrorister. Naturligtvis frågade jag mig då ”-Om inte Al Qaida, vilka låg då bakom? Varför? Vad var det verkliga syftet? Har vi exempel på liknande händelser tidigare i världshistorien”. 

 Resultatet av de frågorna och den studien är just den här bloggen. Om du går in under fliken <BAKGRUND> så hittar du ett index till den grundläggande förståelse som behövs för att på ett korrekt sätt förstå det jag skriver i bloggen.Det utgör en tidsmässig spegling av hur jag själv kommit till den insikt jag har idag. Att läsa bloggen i den ordningen är viktigt. Det jag skriver fungerar som en pyramid som du ska klättra uppför, ända från botten och upp. Gör du inte det är det lätt att du ”får svindel”. Risken är stor att du tycker att det jag skriver är alltför osannolikt. Alltför spektakulärt. Gör du det, men har läst bloggen i rätt ordning, kan du då alltid ta klivet nedför pyramiden till den nivå där det känns tryggt igen. Där du åter tycker att ”fram tills hit kändes allt rätt och riktigt”. Här vill jag passa på att be dig som läsare om hjälp. Just för att materialet som helhet, kontinuiteten i det, är viktigt så undrar jag om du kan hjälpa mig identifiera luckor. Det är nämligen så att med jämna mellanrum tas YouTube material bort. Om du hittar en sådan lucka, vänligen skicka då en blänkare till min mailadress, bengt.dahlof@gmail.com om detta. Tusen tack.

Åter till ämnet . Just The Economist publicerar inför varje nytt år en slags profetia – en framåtblickande analys av året som väntar. Så har också skett inför det här året, 2015. Till årets nyårsanalys hör en bild, en teckning, som återfinns på framsidan. Bilden ser du här till höger.  Den är fylld med symbolik. Symbolik som vi bör försöka tolka och förstå. Tidningen The Economist ägs och kontrolleras till stor del av familjen Rothschild. Du som följer den här bloggen vet vad det innebär. Detta är en av de släkter som har kapacitet att styra händelseförlopp runt om i världen. En profetia från det här hållet har troligen hög träffsäkerhet.
Så vad finns det för symboler och dolda meddelanden i nyårsupplagan av The Economist. Dagens video tar dig med på en tur runt själva bilden, detalj för detalj. Det blir inte så mycket analys och förutsägelser.  Mer tydliggöranden.

I tillägg till dagens video lägger jag även med en länk till en annan blogg, kallad 
Fellowship of the mind.  Den är betydligt mer spekulativ. Innehåller fler försök till att spå året 2015. En del känns troligt och riktigt. Annat mindre så.
Framförallt hoppas jag att dagens artikel ska stimulera dina egna tankar. Vad tror du? Vad ligger bakom de olika symbolerna? Varför finns de där? Vad för slags utveckling siar de om? En sak kan jag garantera dig. De har inte lagts dit av en slump. Bildens komposition är uträknad. Mycket uträknad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar